Acidobazická rovnováha

Dynamická rovnováha mezi kyselými a zásaditými látkami uvnitř organismu.

V dnešním světě je věšina lidí z mnoha různých důvodů "překyselena". Jasným důkazem překyselení organismu je např. pH ranní moči nižší než 6,5.

K překyselení mimo nevhodných potravin vede také nadměrný nebo nedostatečný pohyb! Proto by se měli i sportovci více zaměřovat na potraviny, které v těle tvoří zásady.

Větší množství kyselin může způsobit různé záněty, poruchy prokrvení, bolesti svalů, šlach a kloubů, celulitidu, ztuhlost svalů, vysychání plotének, svalovou horečku ...


Potraviny a poživatiny, které silně tvoří KYSELINY:
  • zrnková káva
  • černý čaj
  • alkohol
  • nápoje typu Cola, limonády
  • maso, uzeniny, ryby
  • jídlo z "fast foodů" a hotovky v restauracích
  • průmyslový cukr, sladidla, sladkosti
  • bílá mouka a výrobky z ní
  • většina nléčných výrobků (např. tvrdý sýr)
Potraviny, které silně a slabě tvoří ZÁSADY:
  • zeleninové šťávy
  • pšeničné klíčky
  • bylinkové čaje
  • zelenina a listový salát (okurky, zelí, rajčata, cukety, mrkev, tykev, kedlubny, řekvičky, pórek, lilek, celer, brambory, rukola...)
  • slunečnicová semínka
  • podmáslí
  • obilná káva
  • avokádo
  • med
  • čočka, hrách, fazole
  • klíčky špaldy
  • quinuo, amarant, špalda, jáhly, kroupy, pohanka
  • plody jako např. fíky, rozinky, banány, citróny, melouny, třešně, hroznové víno, meruňky, broskve, jahody, angrešt, maliny, borůvky...